Aan elke opdracht, groot of klein, gaat ook een stuk voorbereiding vooraf.
Denk hierbij aan het plannen van een datum, bepalen van een locatie en het kiezen van het af te nemen pakket. Hierin zijn nl een paar keuzes te maken door de klant.
Op de pagina Tarieven staan alle mogelijke pakketten netjes op een rijtje. Tevens kun je hier vinden wat de extra opties ( kunnen ) zijn.

Na het boeken van een Familieshoot b.v. ontvang je altijd een mailtje met een link naar een aparte pagina op de website om de opdracht definitief te bevestigen en om bepaalde keuzes kenbaar te maken.
Bij deze mail zit tevens een bijlage met algemene informatie. Hier worden eigenlijk de meest gestelde vragen al beantwoord.
Maar om deze vragen ook voor die mail al te beantwoorden staat hieronder een overzicht van de meest gestelde vragen.
Deze zal indien nodig aangevuld worden. Heb je na het lezen van deze pagina nog vragen, of is er iets niet geheel duidelijk, stuur gerust een mailtje of bericht. Mijn gegevens kun je HIER vinden.

FAQ;

Hoever van te voren moeten we boeken?
Ik hanteer een minimale boekingstermijn van 4 weken. Dit omdat elke opdracht even veel aandacht verdient. Regelmatig krijg ik op b.v. woensdag de vraag of ik de week daarna op zondag beschikbaar ben. In de meeste gevallen is dit niet het geval omdat er al geruime tijd opdrachten gepland staan. In uitzonderlijke gevallen kan ik hiervan afwijken, maar dat bepaal ik per aanvraag en situatie

Wat is de levertijd van de foto’s?
De standaard levertermijn is 4 tot maximaal 6 weken. Dit ook weer omdat elke opdracht dezelfde aandacht verdient, er vooral in het hoogseizoen meer opdrachten geboekt worden, en er ook nog gewerkt moet worden.
Zijn de foto’s klaar, ontvang je vanzelf een mail met de link naar het on-line album.
Heb je eerder foto’s nodig voor een bepaalde gelegenheid geef dit dan met boeken aan zodat ik hiermee (waar mogelijk) rekening kan houden.

We zijn met x-aantal personen, welk pakket past bij ons?
Dat ligt geheel aan de wensen en is per shoot anders.
Je kunt je voorstellen dat bij een Familieshoot met 4 gezinnen ( laten we uitgaan van totaal 16 personen ) 12 foto’s in het totaal erg weinig is als je met elk gezin apart, de ouders alleen, de kinderen alleen, de kinderen samen, de kleinkinderen alleen en samen enz enz.
Extra foto’s afnemen is dan zeker een optie. Dit bespreken we vooraf dan even, omdat dit waarschijnlijk in gaat houden dat ik meer tijd moet vrij houden om de shoot te verzorgen.

Wie maakt de selectie van de foto’s die we ontvangen?
In 9 van de 10 gevallen ik! Dit omdat ik naar een aantal zaken kijk voor ik een foto ga bewerken. Ik hecht er waarde aan dat de foto’s die je ontvangt ook echt de toppers van de reportage zijn. Kom ik er met aan standaard aantal van het gekozen pakket niet, bewerk ik er meer en bestaat de mogelijkheid om deze bij te bestellen, of zelf een selectie te maken van de foto’s die beschikbaar worden gemaakt voor download.

Wanneer en hoe dienen we te betalen?
Betaling van de opdracht verloopt altijd digitaal. Je ontvangt een factuur per mail en kunt deze met een bankoverschrijving voldoen. De factuur ontvang je als de foto’s gereed zijn. Evt. extra opties kunnen mogelijk via een 2e factuur verrekend worden.

Hoe ontvangen we de foto’s?
De foto’s worden in een on-line album geplaatst. De link naar dit album stuur ik naar de “ boeker “ van de opdracht. Hij/zij kan deze link delen met de overige personen. In deze mail, en als je het album voor de eerste keer opent, lees je precies hoe het werkt. Dit album blijft 4 weken on-line staan. De foto’s dienen voor die tijd te worden gedownload naar een eigen omgeving

Kun jij ook fotoproducten en afdrukken leveren?
Zeker! Kijk op deze pagina voor een klein overzicht van de mogelijkheden.
Afdrukken en producten zijn bijna altijd maatwerk. Hiervoor zal in de meeste gevallen een prijsvoorstel gedaan worden. Indien akkoord volgt de factuur, en is deze voldaan gaan de producten in productie. Deze volgorde is helaas niet om te draaien..

We hebben een shoot op een buitenlocatie maar het weer is slecht op die dag, wat nu?
We kunnen alles zo goed mogelijk regelen, echter het weer niet. Daar ik voornamelijk op (buiten) locatie(s) werk bestaat het risico dat we de shoot moeten verzetten en/of annuleren. Als op de dag van de shoot het weer slecht is overleggen we een aantal uur van te voren wat we doen. Is het al geruime tijd duidelijk dat het weer de shoot onmogelijk maakt zoeken we eerder naar een andere datum.
Ik beschik helaas niet over een (vaste) binnenlocatie dus van buiten naar binnen verplaatsen is op korte termijn niet mogelijk.

We willen een shoot op een mooie locatie, weet jij er een?
Zeker! We zijn al een aantal jaren actief en het lijstje met mooie locaties groeit met de dag 🙂
Maar heb je zelf een suggestie of idee stel dit zeker voor! Dan kijken we samen wat mogelijk is.
Maar denk niet te moeilijk of te groot. De op het eerste oog meest simpele omgeving leent zich al voor een mooie reportage. Heb je b.v. al eens aan je eigen straat, het speeltuintje om de hoek of het parkje op het einde van de wijk gedacht?

Wij gaan trouwen en zoeken een fotograaf. Mogen we op de koffie komen?
Zeker! Graag zelfs! Maak een vrijblijvende afspraak bij ons in de studio. Hier bespreken we hoe jullie dag er tot nu toe uit gaat zien en wat we hierin kunnen betekenen.
Ook laat ik graag zien welke albums er geleverd kunnen worden.
Ik vind het super belangrijk dat er een goede klik is tussen jullie als bruidspaar en ik als fotograaf.
Jullie krijgen netjes een schrijven mee met wat we besproken hebben. Tevens kunnen jullie teruglezen welke pakketten er zijn. Het gehele kennismakingsgesprek is vrijblijvend, maar ik hoor wel graag z.s.m. of ik jullie dag wel of niet vast mag komen leggen.

Rob Weijers Fotografie
Wil je een fotoshoot boeken of heb je een vraag? Ik help je graag verder.